OCENIANIE

Na ocenę końcową składają się: samoocena i ocena członków zespołu (dokonane w trakcie pracy i na jej zakończenie) oraz prezentacja oceniana wg następujących kryteriów:






Poziom osiągnięć

EKSPERT

ZAAWANSOWANY

ROZWIJAJĄCY SIĘ

POCZĄTKUJĄCY
LICZBA PUNKTÓW
10 -8
celujący
7-6
bardzo dobry
5-4
dobry
3-1
dostateczny

Jakość informacyjna prezentacji
(0-3)

Prawdziwi detektywi. Wykryli ciekawe zabawy i rozrywki. Zaprezentowali dowody, czyli skąd wiedzą różne rzeczy. Przekazali wiedzę z pierwszej ręki. Można się wiele dowiedzieć. Podali swoje źródła informacji – w tym opisali fotografie.

Dobrze znają dzieciństwo rodziców. Pokazali pamiątki, przeprowadzili ciekawe rozmowy. Podali źródła informacji, czyli uszanowali prawa autorskie.

Zainteresowali się czasem wolnym i zabawą rodziców. Ale zaprezentowana wiedza jest encyklopedyczna, mało osobista, związana z ich rodziną. Uszanowali prawa autorskie.

Przygotowali niezbędne informacje.

Sposób prezentacji
(0-3)

Przygotowana i przemyślana prezentacja Praca nie jest kopią informacji książkowych, są w niej fotografie zabawek lub miejsc związanych z zabawą. Członkowie grupy pracowali samodzielnie.

Przekaz interesujący dla widzów. Mogą się wiele dowiedzieć. Prezentacja Power Point pomaga w odbiorze informacji.  Autorzy są samodzielni.

Wszystko przygotowane i zaplanowane. Dobrze się ogląda – choć można by coś skrócić lub dodać. Widać podział zadań. Nawet jeśli korzystali z pomocy, nikt ich nie wyręczał.

Prezentacja odczytana.

Wrażenia odbiorców
(0-2)

Dopracowana i oryginalna prezentacja.  Widać, że wszystko uzgodnione i dopięte na ostatni guzik..

Widać dbałość o estetykę prezentacji i  porządek informacyjny.

Prezentacja poprawna pod każdym względem ale mało osobista.

Widać pośpiech.

Umiejętność współpracy w grupie
(0-2)

Każdy coś wniósł do pracy zespołu. Rozdzielono zadania. Udało się pokonywać trudności. Zespół zadbał o terminowe oddanie pracy.

Każdy coś wniósł do pracy zespołu. Rozdzielono zadania. Największa praca i mobilizacja wystąpiła przed oddaniem dzieła.

Zaplanowano pracę. Nie wszyscy dostali zadania na miarę możliwości lub oczekiwań. Mobilizować musiał nauczyciel.

Zaplanowano pracę ale nie widać współpracy. Grupa sporadycznie pracowała zespołowo i tak też zaprezentowała efekty.